Rozpoznawalność i dobra marka dzięki portalom społecznościowym

Portale społecznościowe stały się jednym z miejsc, w których każda poważna firma chce się promować. Powstaje tylko pytanie, dlaczego właśnie tam chcemy być rozpoznawalni? Adam Mickiewicz wielkim poetą był, a portal społecznościowy dla reklamy bardzo wartościowy jest. Można postać tylko przy takim postawieniu sprawy i nie wchodzić w szczegóły, ponieważ korzyści i tak będą płynąć. Warto jednak się zastanowić nad konkretnymi mechanizmami sprawiającymi, że naprawdę warto jest bliżej przyjrzeć się mechanizmom działającym w mediach społecznościowych, które są istotne dla naszego biznesu.

Rozpoznawalność firmy, świadomość marki

W Internecie ogromne znaczenie ma fakt rozpoznawalności marki i świadomości jej istnienia. W czasach przed Internetem znaliśmy firmy, jeśli były zlokalizowane gdzieś fizycznie w naszym otoczeniu lub inni ludzie korzystali z ich produktów. Jeśli na przykład prowadzimy sklep z koszulkami lub oferujący nadruki na kubki, żaden z tych mechanizmów działać nie będzie. W Internecie takie mechanizmy w ogóle nie działają, bo nie widzimy innych użytkowników i nie ma czegoś takiego, jak pobliski sklep. W przypadku mediów społecznościowych okazuje się, że tego typu mechanizmy jednak działają, chociaż oczywiście wyglądają trochę inaczej, ponieważ nie ma tutaj ulic, ale są kręgi. Jeśli ktoś korzysta z danych usług lub produktów albo po prostu lubi daną firmę informacja o tym jest przekazywana w całym kręgu znajomych tej osoby. W ten sposób różne osoby wiedzą, że dana firma istnieje.

Polubienie to budowanie marki

Polubienie, tak zwany lajk, działający w rzeczywistości wirtualnej portalu społecznościowego to nie tylko połączenie osoby z daną firmą, ale po prostu dosłownie jej polubienie. Dlatego oprócz czystego mechanizmu informacyjnego uzyskujemy także mechanizm promocji. Jeśli nasi przyjaciele coś lubią, jest to bardzo dobry sygnał dla nas, że my też możemy to polubić i że jest to coś godnego uwagi. Jeśli na przykład sąsiad korzystał z firmy budowlanej, możemy go zapytać, czy ją poleca. Jeśli ktoś z naszych znajomych polubił profil firmy budowlanej, z których usług kiedyś skorzystał, jest to polecenie wykonane publicznie. Warto jest mieć tych poleceń jak najwięcej, bo nawet jeśli są od anonimowych osób, jest to element budowania marki.

Zainteresowany? Przeczytaj też artykuły na stronie http://forex-gielda.pl/.

Listopad 29th, 2016 Wpisał •